Wethouder Said Kasmi is onder de indruk van het talent op de Koningin Wilhelmina School
Gelijke kansen voor elk talent!
Dat staat centraal in het nieuwe onderwijsbeleid voor de komende vier jaar. (Het onderwijsbeleid 2019-2022) Alle Rotterdamse kinderen verdienen een eerlijke kans om hun talenten te ontwikkelen en hun dromen tot werkelijkheid te maken. Het inkomen, opleidingsniveau of geboorteland van hun ouders mag daarbij geen rol spelen. Op vrijdag 18 januari presenteerde Sad Kasmi, wethouder van Onderwijs, zijn nieuwe onderwijsbeleid aan de basisscholen van Rotterdam.
Talent op het gebied van samenwerken!
Sibel Taslicukur, locatie directeur van de Koningin Wilhelmina School, is trots op de manier waarop de Koningin Wilhelmina School vorm geeft aan gelijke kansen voor elk talent door vanuit de Gouden driehoek (leerkracht, ouder, leerling) samen te werken aan succes. De Koningin Wilhelmina School is één van de eerste scholen in Rotterdam die het certificaat “Ouderbetrokkenheid 3.0” heeft ontvangen van het CPS. Ons talent komt zichtbaar naar voren vanuit samenwerken.
Juf Sibel sprak de wethouder na afloop van zijn presentatie en nodigde hem uit voor een werkbezoek op school. Het duurde eventjes voordat hij een gaatje had gevonden in zijn drukke agenda maar het was het wachten waard. Een bijzondere middag was het!
Wat een feest!
Feestelijk werd hij onthaald op het schoolplein. Alle kinderen zongen en dansten en op het hoogtepunt van het lied was er confetti en gejuich. Stil staan was geen optie, de wethouder danste mee en genoot zichtbaar van het enthousiasme van de kinderen, leerkrachten en ouders. Hij sprak dit aan het einde van zijn bezoek ook uit “Ik ben onder de indruk van het talent hier op de Koningin Wilhelmina School. Enthousiaste leerlingen, bevlogen leerkrachten en betrokken ouders, jullie hebben een prachtige samenwerking! Ik ben heel blij dat ik hier een klein beetje van mogen meemaken vandaag.”
De wethouder was getuige van de opening van de Zwerfboek bibliotheek bij de kleuterhal en ging langs in groepen 6,7 en 8. Waar staat de afkorting VMBO voor? Groep 8 legde het vuur aan de schenen van de wethouder met de wisbordjes-quiz over de overgang van basis naar voortgezet onderwijs. De stelling van groep 7 zorgde voor een interessant gesprek: Kinderen moeten vanaf 12 jaar een bijbaantje kunnen hebben. Een lastige zaak bleek al snel want hoe weet je zeker dat een kind echt wil werken of dat je te maken hebt met kinderarbeid? En groep 6 kwam er achter dat een werkdag van een wethouder soms heel lang is en ook echt niet altijd een feestje is zoals vandaag.
Ruimte voor talent op de Koningin Wilhelmina School op verschillende vlakken
Groep 3 heette hem welkom in hun techniek les en ook hier kwam mooi naar voren dat talent terug te zien is op heel veel verschillende vlakken.
Na afloop van de middag sloot de wethouder zijn werkbezoek af met een gesprek met een aantal ouders en hun kinderen. Hier werd duidelijk dat op de Koningin Wilhelmina School iedereen hetzelfde doel voor ogen heeft: Iedereen wil het beste voor de leerlingen. In een veilige omgeving met steun van ouders en leerkrachten en persoonlijke aandacht, hebben zij alle ruimte om talenten te ontwikkelen, met plezier te leren en het beste uit zichzelf te halen. Dat is vorstelijk onderwijs!